De server doet het niet meer en nu ?

Vandaag kregen we een klant aan de lijn met de melding dat hun server het niet meer deed.
Natuurlijk is het meer dan vervelend dat de server niet meer werkt maar hoe los je zo iets op ?
We hebben snel gehandeld door direct actie te ondernemen en een tijdelijke leen server
te plaatsen en de data van de oude server hier op te plaatsen, zodat de klant met zijn
medewerkers weer verder kon werken.

Morgen gaan we de uiteindelijke oplossing bespreken, het is nu zaak te zien wat 
de wensen zijn en hoe we voor de komende jaren een mooi en stabiel systeem 
gaan krijgen. Voor nu is de druk er af en kunnen ze gewoon rustig verder
werken en bij al hun bestanden, al dan niet een beetje inproviseren maar
het werkt.

IN een geval dat een server niet meer werkt dan hebben wij altijd wel een leen
server, leen computer, leen printer, en switches... wat hebben we eigenlijk 
niet te leen... want het gaat er om dat er snel gehandeld kan worden en
de klant niet te lang down/plat is met zijn netwerk.

Waarschijnlijk hebben we er een klant voor het leven bij, en dat is 
hoe we werken, iedere klant proberen we zo goed mogelijk en 
waar mogelijk is ook zo snelmogelijk te helpen.

 

Extra informatie:
De oude server was een Server 2003 SBS versie welke natuurlijk al wat ouder was en
zeer zeker aan vervanging toe was. Er is nu het advies gegeven te kijken naar 
server 2012 met een combinatie van Office 365 in de cloud om zekerheid van
zaken te combineren met online en offline werken.

De oude server is op, over en uit, gelukkig was er nog wel data op de harddisk
welke we hebben kunnen copyeren, er was geen backup bij de klant aanwezig
dus het is nog een geluk bij een ongeluk dat de data gewoon intact was.

 

 

Systeembeheer voor uw bedrijf

Voor de meeste organisaties, zeker binnen het MKB bedrijf, is een eigen systeembeheer geen haalbare optie.
Problemen oplossen, daar zijn wij goed in. Maar streven er altijd naar om problemen voor onze klanten te voorkomen.

Heeft u behoefte aan incidentele ondersteuning ? Onze adhoc dienst, zonder verdere vaste overeenkomsten of kosten,
is dan de logische keuze. Wilt u liever regelmatige controles op afstand ? Dan bieden wij remote systeembeheer.
Bij behoefte aan een systeembeheerder op locatie en persoonlijke contact is systeembeheer op locatie de beste optie.

Zelfs uw ICT volledig uitbesteden voor een vast bedrag per werkplek, zonder dat u er verder naar omkijken naar heeft behoort tot de mogelijkheden.

Deze klanten gingen u voor: